Informationsbrev November
Kortfattad sammanfattning från informationen efter extrastämman den 9/11
Information om styrelseledamöter:
Sussie Lindfors, vår tidigare ordförande, avsade sig ordförandeskapet den 24/10. Hon flyttade ur sin sedan tidigare sålda lägenhet i månadsskiftet oktober/november.
Katarina Säterdal, har avgått 20/11.
Nuvarande styrelsemedlemmar framgår av informationslappen i varje port, se infotavlan.
Under den ordinarie stämman våren 2025 kommer vi ha behov av två nya styrelsemedlemmar, är du intresserad av att arbeta för föreningens bästa kontakta gärna vår valberedning!
Flera boende påpekar att det har varit svårt att få tag på styrelsemedlemmar samt att informationen från styrelsen varit knapphändig. Styrelsen kommer att sätta upp en postlåda i tvättstugan så att alla enkelt kan lämna skrivna meddelanden till oss.
Annars så kan ni alltid skriva ett mail till: runbysolsidan@gmail.com eller gå in på hemsidan och skicka ett meddelande via kontaktformuläret.
Renoveringsarbetet
Föreningen (gamla styrelsen) har i dagsläget bara skrivit på kontrakt för de två gavlarna samt att säkra portsidan mot ras. Innan renoveringen av portsidan påbörjas kommer vi ta in anbud från olika byggfirmor.
Angående byte av ytskikt och tilläggsisolering så började arbetet på östra gaveln (den med låga nummer) under vecka 46. Så fort förstärkningarna är färdiga på den västra delen (höga nummer) så påbörjas arbetet även där. Förstärkningen på portsidan bör vara klar under denna vecka.
VÄNLIGEN RESPEKTERA AVSPÄRRNINGAR vid arbete med skylift eller andra maskiner. På grund av att människor har ignorerat avspärrningarna har byggfirman satt en vakt vid avspärrningarna som vi givetvis får betala för.
Hur får vi ner våra kostnader?
Måste du skriva en felanmälan och det inte är akut, är tipset att skriva att felet kan åtgärdas i samband med rondering så slipper vi onödiga framkörningsavgifter på 600kr styck.
Felsorterade sopor kostar oss en massa onödiga straffavgifter. Så vänligen se till att ni sorterar rätt i våra soprum. Var noga med att separera och se till att rätt material kommer i det avsedda kärlet. Vi måste alla hjälpas åt för att minska våra utgifter och ett sätt är att se till att vi inte får onödiga utgifter. Om någon behöver hjälp med att förstå hur det ska sorteras, vänligen ta kontakt med oss i styrelsen så ska vi hjälpa till.
Alla grovsopor ska lämnas till Återvinningscentralen, dessa kan inte läggas i våra soprum.